ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERS İÇERİKLERİ
Dersin Kodu- Adı: AİİT 100 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | Programın Adı: Atatürk İlkleri ve İnkılap Tarihi Bölümü | ||||||||
Yarıyıl | Eğitim ve Öğretim Yöntemleri | Krediler | |||||||
Teori | Uyg. | Lab. | Proje/Alan Çalışması | Diğer | Toplam | KYAU | AKTS Kredisi | ||
2 | 32 |
|
|
|
| 32 | 2 |
| |
Ders Dili | Türkçe | ||||||||
Zorunlu/ | Ortak Zorunlu Dersler | ||||||||
Önşartlar | Yok | ||||||||
Dersin Amacı | Temelde Modern Türkiye'nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir. | ||||||||
Dersin İçeriği | Türk İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük" dersini okumanın amacı ve inkılap kavramı, Osmanlı Devleti'nin yıkılışını ve Türk inkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış, Osmanlı Devleti'nin parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, işgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa'nın tepkisi, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı, kongreler yoluyla teşkilatlanma, Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli. T.B.M.M.'nin açılması ve İstiklal Savaşı'nın yönetimini ele alması, Sakarya Savaşına kadar Milli Mücadale, Sakarya Savaşı ve Büyük Taaruz, eğitim ve kültür alanında Milli Mücadele, sosyal ve iktisadi alanda Milli Mücadele ve Mudanya'dan Lozan'a. | ||||||||
Ders kitabı ve/veya kaynaklar | Atatürk İlkeleri ve İnkılap TARİHİ Doç. Dr. Orhan DOĞAN Fa Ajans Yayıncılık Eylül 2009 KAHRAMANMARAŞ | ||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
| Varsa (X) larak işaretleyiniz | |||||||
Arasınavlar (%40) | X | ||||||||
Kısa sınavlar |
| ||||||||
Ödevler |
| ||||||||
Projeler |
| ||||||||
Dönem ödevi |
| ||||||||
Laboratuar |
| ||||||||
Diğer |
| ||||||||
Dönem sonu sınavı (%60) | X | ||||||||
Ders Sorumlusu | Öğr. Gör. Dr. Osman Zahit KÜÇÜKLER |
| |||||||
Hafta | Konular | ||||||||
1 | Türk İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük" dersini okumanın amacı ve inkılap kavramı | ||||||||
2 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını ve Türk inkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış | ||||||||
3 | Osmanlı Devleti'nin parçalanması | ||||||||
4 | Mondros Ateşkes Antlaşması, işgaller karşısında memleketin durumu | ||||||||
5 | Mustafa Kemal Paşa'nın tepkisi, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı | ||||||||
6 | Kongreler yoluyla teşkilatlanma | ||||||||
7 | Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli | ||||||||
8 | T.B.M.M.'nin açılması ve İstiklal Savaşı'nın yönetimini ele alması | ||||||||
9 | Ara sınavlar | ||||||||
10 | Sakarya Savaşına kadar Milli Mücadale | ||||||||
11 | Sakarya Savaşı ve Büyük Taaruz | ||||||||
12 | Eğitim ve kültür alanında Milli Mücadele | ||||||||
13 | sosyal ve iktisadi alanda Milli Mücadele | ||||||||
14 | Mudanya'dan Lozan'a. | ||||||||
15 | Konuların geneliyle ilgili değerlendirme | ||||||||
16 | Final |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERS İÇERİKLERİ
Dersin Kodu- Adı: AİİT 200 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | Programın Adı: Atatürk İlkleri ve İnkılap Tarihi Bölümü | ||||||||
Yarıyıl | Eğitim ve Öğretim Yöntemleri | Krediler | |||||||
Teori | Uyg. | Lab. | Proje/Alan Çalışması | Diğer | Toplam | KYAU | AKTS Kredisi | ||
2 | 32 |
|
|
|
| 32 | 2 |
| |
Ders Dili | Türkçe | ||||||||
Zorunlu/ | Ortak zorunlu | ||||||||
Önşartlar | Yok | ||||||||
Dersin Amacı | Temelde Modern Türkiye'nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir. | ||||||||
Dersin İçeriği | Yeni Türk devletinin temeli olan inkılaplar ve tarihi kökeni; Cumhuriyet rejiminin oturtulma çalışmaları; Mustafa Kemal Atatürkün iç ve dış politikası; Türkiyede tek parti yönetimi devri; Çok partili hayata geçiş denemesi ve sonuçları; Jeopolitik ve Türkiyenin Jeopolitik durumu; Üniversite gençliğine yönelik psikolojik hareket tehdidi; Atatürkçülüğün tanımı ve önemi; Atatürkçü Düşünce Sisteminin oluşması ve temel özellikleri; Atatürk ve Fikir hayatı; Atatürk ve İktisat; Laiklik ve din | ||||||||
Ders kitabı ve/veya kaynaklar | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ Doç. Dr : Orhan DOĞAN Fa ajans yayıncılık eylül 2009 KAHRAMANMARAŞ | ||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
| Varsa (X) larak işaretleyiniz | |||||||
Arasınavlar (%40) | X | ||||||||
Kısa sınavlar |
| ||||||||
Ödevler |
| ||||||||
Projeler |
| ||||||||
Dönem ödevi |
| ||||||||
Laboratuar |
| ||||||||
Diğer |
| ||||||||
Dönem sonu sınavı (%60) | X | ||||||||
Ders Sorumlusu | Öğr. Gör. Dr. Osman Zahit KÜÇÜKLER | ozkucukler@kilis.edu.tr | |||||||
Hafta | Konular | ||||||||
1 | Yeni Türk devletinin temeli olan inkılaplar ve tarihi kökeni | ||||||||
2 | Cumhuriyet rejiminin oturtulma çalışmaları | ||||||||
3 | Cumhuriyet rejiminin oturtulma çalışmaları | ||||||||
4 | Mustafa Kemal Atatürkün iç ve dış politikası | ||||||||
5 | Türkiyede tek parti yönetimi devri | ||||||||
6 | Çok partili hayata geçiş denemesi ve sonuçları | ||||||||
7 | Jeopolitik ve Türkiyenin Jeopolitik durumu | ||||||||
8 | Üniversite gençliğine yönelik psikolojik hareket tehdidi | ||||||||
9 | Ara sınavlar | ||||||||
10 | Atatürkçülüğün tanımı ve önemi | ||||||||
11 | Atatürkçü Düşünce Sisteminin oluşması ve temel özellikleri | ||||||||
12 | Atatürkçü Düşünce Sisteminin oluşması ve temel özellikleri | ||||||||
13 | Atatürk ve Fikir hayatı | ||||||||
14 | Atatürk ve İktisat Laiklik ve din | ||||||||
15 | Laiklik ve din | ||||||||
16 | Konuların geneliyle ilgili değerlendirme |
Course Code Course Title: | Name of the Program: | ||||||||
Semester | Teaching Methods | Credits | |||||||
Lecture | Practical | Lab. | Project/Field Study | Other | Total | Credit | ECTS Credit | ||
2 | 32 |
|
|
|
| 32 | 2 |
| |
Language | Turkish | ||||||||
Compulsory / Elective | Compulsory | ||||||||
Prerequisities | None | ||||||||
Course Objectives | To teach the foundation and development of Modern Turkey. To give the right information about Ataturks way of thinking, Turkish Republic History, Turkey and some factors threatening the applications of Ataturks way of thinking. Educate Turkish youth as regards to Ataturks way of thinking which offers an absolute unity at home as a system including all cultural components of Turkish country. To raise rationalist, contemporary, humanist, hardworking, and honourable youngsters. | ||||||||
Course Contents | The aim of studying Turkish Revolution History and Revolution concept. A general view to the reasons that prepared Ottoman Empires downfall and rise of Turkish revolution. The disintegration of Ottoman State. Mondros armistice agreement. The conditions of the country under invasion and General Mustafa Kemals responds. General Mustafa Kemals voyage to Samsun. Organization through the national congresses. National Forces and National pact. Opening of Turkish Parliament and its ruling the Independence war. National Combat until War of sakarya. War of Sakarya and Great Attack. National struggles in the fields of education and culture. From Mudanya to Lozan social and economical struggle. | ||||||||
Textbooks and/or References | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ Doç. Dr : Orhan DOĞAN Fa ajans yayıncılık eylül 2009 KAHRAMANMARAŞ | ||||||||
Assessment Criteria |
| If any, mark as (X) | |||||||
Midterm Exams (40%) | X | ||||||||
Quizzes |
| ||||||||
Homeworks |
| ||||||||
Projects |
| ||||||||
Term Paper |
| ||||||||
Laboratory Work |
| ||||||||
Other |
| ||||||||
Final Exam (60%) | X | ||||||||
Instructor | Lect. Osman Zahit KÜÇÜKLER | E-mail: | |||||||
Week | Subjects | ||||||||
1 | The aim of studying Turkish Revolution history and concept of revolution | ||||||||
2 | A general view of the reasons that prepared downfall of Ottoman Empire and rise of Turkish Revolution | ||||||||
3 | The disintegration of Ottoman State | ||||||||
4 | Mondros armistice agreement | ||||||||
5 | The conditions of the country under invasion | ||||||||
6 | Organization through the national congresses | ||||||||
7 | National Forces and National pact | ||||||||
8 | Opening of Turkish Parliament and its ruling the Independence war | ||||||||
9 | Midterm | ||||||||
10 | National Combat until War of sakarya | ||||||||
11 | War of Sakarya and Great Attack | ||||||||
12 | National struggles in the fields of education and culture | ||||||||
13 | National struggles in social and economic fields | ||||||||
14 | From Mudanya to Lozan | ||||||||
15 | E general review | ||||||||
16 | Final exam |
Course Code Course Title: AİİT 200 Ataturks Principles and Revolutions History | Name of the Program: Machine-Electric-Foreign Trade-Accounting-Textile(evening) -Customs(evening)-Electric(evening) | ||||||||
Semester | Teaching Methods | Credits | |||||||
Lecture | Practical | Lab. | Project/Field Study | Other | Total | Credit | ECTS Credit | ||
2 | 32 |
|
|
|
| 32 | 2 |
| |
Language | Turkish | ||||||||
Compulsory / Elective | Compulsory | ||||||||
Prerequisities | None | ||||||||
Course Objectives | To teach the foundation and development of Modern Turkey. To give the right information about Ataturks way of thinking, Turkish Republic History, Turkey and some factors threatening the applications of Ataturks way of thinking. Educate Turkish youth as regards to Ataturks way of thinking which offers an absolute unity at home as a system including all cultural components of Turkish country. To raise rationalist, contemporary, humanist, hardworking, and honourable youngsters. | ||||||||
Course Contents | Turkish revolutions and historical background of them. The process of establishing a Republic; Internal and external policy according to Mustafa Kemal; One party era in Turkey; The trial to step into multi-party system and results; Geopolitics and Turkeys geopolitical situation; psychological operation possibilities on Turkish youth; The definition and the importance of Kemalism; The basic features of Kemalist Way of Thinking and the development phases of the doctrine; Ataturk and Economy; Secularism and religion. | ||||||||
Textbooks and/or References | Prof Dr. Mehmet ALPARGU ;Prof Dr. İsmail ÖZÇELİK; Yrd. Doç. Dr. Nuri YAVUZ Atatürk İlkeleri ve Türk İnkılap Tarihi Gündüz Eğitim ve Yayıncılık 2005 975-6859-18-0 | ||||||||
Assessment Criteria |
| If any, mark as (X) | |||||||
Midterm Exams (50%) | X | ||||||||
Quizzes |
| ||||||||
Home works |
| ||||||||
Projects |
| ||||||||
Term Paper |
| ||||||||
Laboratory Work |
| ||||||||
Other |
| ||||||||
Final Exam (50%) | X | ||||||||
Instructor | Lect. Osman Zahit KÜÇÜKLER | ozkucukler@kilis.edu.tr | |||||||
Week | Subjects | ||||||||
1 | The revolutions as a foundation of new Turkish State and the historical background | ||||||||
2 | The efforts for founding a new republic | ||||||||
3 | The efforts for founding a new republic | ||||||||
4 | Internal and external policies of M.Kemal Ataturk | ||||||||
5 | The single party political era in Turkey | ||||||||
6 | Attempts to step into the multi party system and the results | ||||||||
7 | Geopolitics and the geopolitical situation of Turkey | ||||||||
8 | Psychological operation possibilities on Turkish posterity | ||||||||
9 | Midterm | ||||||||
10 | The definition and the importance of Kemalism | ||||||||
11 | The establishment and basic features of Kemalist way of thinking | ||||||||
12 | The establishment and basic features of Kemalist way of thinking | ||||||||
13 | Ataturk and intellectual life | ||||||||
14 | Ataturk, Economy and Religion | ||||||||
15 | Secularism and Religion | ||||||||
16 | A general review of the parts |